Vissza az előadókra
Dr. Hanula Barna

Dr. Hanula Barna

Egyetemi docens
Széchenyi István Egyetem

Dr. Hanula Barna 1958-ban született Budapesten.

1983 Gépészmérnök BME
1984 Magyar autókrossz bajnok, BBK 2.helyezés (Béke-Barátság Kupa, a szocialista országok bajnoksága)
1983....89 Közlekedéstudományi Intézet, majd BME gépjárművek tanszék, párhuzamosan Havassy Péterrel magánvállalkozás versenymotorok készítésére.
1987-89 A Magyar Autó és Motorsport Szövetségműszaki főfelügyelője.
1989-2011 Dr Schrick GmbH Németország. Fejlesztő mérnök, fejlesztési osztályvezető, 1999-2011 ügyvezető igazgató. Motorok fejlesztése német, amerikai, brazil, orosz, kínai, japán és további gyártók részére.Fontosabb projektek: Ford4.0 V6, Ford Rocam 1.0-1.6 L motorok fejlesztése, ultrakönnyű repülőgép dízelmotor a Bundeswehr részére, Bugatti Veyron 16.4 fejlesztése
2001 PhD fokozat, Kerámiaszelepek alkalmazása belsőégésű motorokban
2011-23 Audi Hungária Tudományos kapcsolatok vezetője
2011- Széchenyi István Egyetem, habilitált egyetemi docens, Jármű Hajtástechnológia Tanszék, Audi Hungaria Járműmérnöki Kar,
2012-14 Audi Hungaria Járműmérnöki Tanszékcsoport vezetője,
2015-22 az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja

Kutatási terület jelenleg: megújuló és alternatív energiák, valamint a hidrogén energetikai alkalmazása.

Előadások

12:15

Piac vagy szabályozás? (kerekasztal beszélgetés)

2024-ben egyértelműen érezhető hatása lesz a 2035-ben bekövetkező változásoknak, a gyárak fejlesztései már szinte kizárólag az elektromos autózásra koncentrálnak. A 11 év múlva hatályba lépő korlátozás, amivel önként döntheti be Európa az autóiparát, már most súlyos károkat okoz az ágazatnak. A már bejelentett százezres nagyságrendű munkahely leépítések beszállítóknál és gyártóknál még csak a kezdetét jelzik annak, ami vár ránk, ha nem korrigálnak az általunk választott döntéshozók a kérdésben. A 2035-ös szabályozás árnyékában mi mozgat minket valójában: a vevői igények vagy a politika és a lobbik által generált szabályozás? Ez egy magunk csinálta válság vagy a globális versenyben való lemaradás? Mi az igazság? Moderál: Várkonyi Gábor (autópiaci szakértő)