Vissza az előadókra
Petrányi Zoltán

Petrányi Zoltán

Cégtulajdonos
Petrányi Autó Kft.

Petrányi Zoltán immár második generációs vezetője és tulajdonosa a hazai piacon több, mint 50 éve aktív és sikeres, máig teljesen családi kézben levő Petrányi Autónak. A 70-es években alkatrészkereskedelemre épített, majd 1992-től 30 évig Ford márkakereskedelemből felfejlesztett Petrányi Cégcsoport folyamatos fejlődési pályán mára 47 milliárd Ft-ot meghaladó árbevételű cégcsoporttá nőtte ki magát. Zoltán a felelős gazdálkodás és a folyamatosan új lehetőségeket kereső vállalkozói szellem kombinációjára építve az elmúlt években a tudatos jövőépítésre koncentrált: a Petrányi Autó 2 év alatt 1 márkás, 3 telephelyes kereskedésből immár 6 márkát (Ford, Kia, Nissan, MG, Dodge, RAM), 1 új (Mázsa tér) és 1 felújított (Üllői út) helyszínt és márkafüggetlen szervizt is felmutató,  multibrand operációvá bővült, mely 2023-ban a Deloitte „Best Managed Companies” és a K&H Kiváló Családi Vállalkozások elismeréseiben is részesült.  

Cégcsoport szinten a vállalkozás a Webcar franshise megvásárlával a minőségi használtautó behozatalban kíván új szolgáltatási szintet meghonosítani, a Budapest Airport működését kiszolgáló szerviz (Airport Service Konzorcium) és szállítási (miniBUD) érdekeltségeit pedig 2024. februártól már közvetlen reptéri pulttal rendelkező GreenMotion autókölcsönző üzletággal is erősíti. A rövid és hosszú távú bérautó, flottamenedzsment és lízing tevékenységi körökkel (Next Car Rental és Next Auto) a cégcsoport a magánszemélyek és üzleti partnerek számára is teljes körű mobilitási megoldásokat kínál, a jövő autókereskedelmében betöltött szerepét pedig a Hovány csoporttal együtt létrehozott Genius Automotive Europe  elsőként a kínai Chery Automobiles hazai márkáinak importőreként erősíti meg 2024-től.  

Előadások

14:00

Ki lesz az új falkavezér? Milyen út előtt áll a hazai autókereskedelem? (kerekasztal beszélgetés)

Az autókereskedelemben a belépési korlátok radikális változásának (+/-) vagyunk szemtanúi. Új erőcentrumok jelennek meg, ki lesz a domináns szereplő, vajon milyen szerepe lesz a jövőben az importőröknek, márkakereskedőknek és flottaüzemeltetőknek? Hogyan alakítja át a rendszert az online értékesítés és az ügynöki modell? Attraktív-e még ma egy hazai, családi autókereskedés? Hogyan alakul az autós családi dinasztiák – apáról fiúra szálló kereskedések jövője? Hányszor válthat brandet egy márkakereskedés? Moderál: Papp Zoltán (Volkswagen)