Nagy Márton
A Magyar Kormány elkötelezett a 21. századi beruházás-és exportvezérelt gazdasági működés továbbfejlesztése iránt. Ezt testesíti meg a hazai autóipar is, amely nemcsak a magyar gazdaság legfontosabb húzóágazata, hanem egy olyan ökoszisztémát alkot, amelyben a keleti és a nyugati multinacionális világcégek a magyar tudásra alapozva a legmodernebb rendelkezésre álló technológiai színvonalon állítanak elő termékeket, sőt, fejlesztik a legújabb eszközöket.
Egyetértek azzal, hogy az autógyártás egyik „legsűrűbb” időszakában vagyunk, hiszen a jelenlegi helyzetben az európai autóipar soha nem látott változásokkal szembesül, nekünk pedig képesnek kell lennünk közösen megtalálni a legjobb válaszokat a magyar autóipar további fejlesztése, megerősítése, versenyképességének biztosítása érdekében.
Az erősödő világpiaci versenyt jól mutatja, hogy Kínában adták el a legtöbb elektromos személyautót és ezzel párhuzamosan Kína exportálta a legtöbb személygépjárművet világszinten. Ez pedig nem véletlenül alakult így: 2022-ben összességében Kína biztosította a legtöbb állami támogatást az elektromos járművek vásárlásához, de az USA is igyekszik felzárkózni.
Európában ugyanakkor nincs egységes ösztönző program, amely versenyelőnyt biztosítana az európai gyártású elektromos autók számára. Éppen ezért az európai (elektromos) autóipar fellendítése és megerősítése érdekében uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot kellene indítani.
A Budapest Automotive Summit szakmai rendezvényét fővédnökként támogatom, mert meggyőződésem szerint ez egy kiváló fóruma lesz a hazai és az európai autóipar előtt álló kihívások feltérképezéséének, a lehetséges kezelési módok, intézkedési tervek kitalálásának kidolgozásának, kialakításának.